הטרדה מינית בצבא – ההשלכות ודרכי ההתמודדות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

החיים הינם למעשה מעבר ממסגרות שונות – מגן הילדים לבית הספר, לצבא ולאחר מכן לעבודה. במהלך החיים חלקנו פונים ללימודים אקדמאיים, מתחתנים ומקימים בית ומשפחה משלנו. בכל מסגרת שבה אנו נמצאים עלולה להתרחש הטרדה מינית – בין בין תלמיד לתלמידה בבית הספר או כלפי תלמידים אחרים, מורה המטריד תלמידה או מורה המטרידה תלמיד, במוסדות הלמוד האקדמאיים ואף בצבא.

הטרדות מיניות בצבא – מסגרת נפוצה שבה מתרחשות הטרדות מיניות

לא אחת אנו שומעים על הטרדות מיניות המתרחשות במסגרת צבאית. הטרדה מינית במסגרת צבאית יכולה להיות מחייל המטריד חיילת ואף ממפקד המטריד את פקודותיו או פקודיו. בשנים האחרונות אנחנו שומעים באמצעי התקשורת על מקרים רבים של הטרדה מינית ממפקד בעיקר כלפי פקודותיו. בכל שנה מוגשות אלפי תלונות של הטרדה מינית ממפקד. בהתאם לנתונים ניתן לראות כי  הטרדה מינית ממפקד המתרחשת בזמן השירות הצבאי  מתרחשת באופן מוגבר יותר בהשוואה לתקופות זמן אחרות בחיים.

בנוסף, ישנם קצינים בכירים שבשל סמכויותיהם מרשים לעצמם להטריד חיילות צעירות. תקיפה או הטרדה מינית ממפקד עלולה להותיר את החייל או את החיילת שהוטרדו עם הפרעה נפשית ואף ליצור אצלם פוסט טראומה שתלווה אותם בהמשך חייהם.

הטרדה מינית ממפקד – ההשלכות העיקריות

הטרדה מינית ממפקד עלולה ליצור מספר השלכות עיקריות אצל המוטרדים. ריכזנו עבורכם את ההשלכות העיקריות של הטרדה מינית ממפקד שעליכם להכיר –

  • השלכות פיזיולוגיות – הטרדה מינית ממפקד עלולה להוביל להשלכות פיזיולוגיות משמעותיות לטווח הארוך כדוגמת מגבלה או פגימה פיזית העלולה להותיר את המוגבל עם אחוזי נכות לכל החיים. כל מוטרד יחווה הטרדה מינית ממפקד בצורה שונה ועוצמת הפגיעה תהיה בהלימה למבנה האישיותי של אותו קורבן, לסוג הפגיעה ולמשך הזמן שבו היא התרחשה.
  • השלכות נפשיות – הטרדה מינית ממפקד עלולה ליצור אצל הקורבן השלכות נפשיות כאשר הבולטות מבינהן הן הפרעות פוסט – טראומטיות. הפרעות פוסט טראומטיות מתפתחות מיד לאחר התרחשות הטרדה מינית ממפקד ויוצרות אצל הקורבן חרדות העלולות לשבש את תפקודו היום יומי.

ההשלכות הנפשיות וההשלכות הפיזיולוגיות הנוצרות בעקבות הטרדה מינית ממפקד נמצאות למעשה בקשר ישיר שכן, הנפש משפיעה על הגוף.

 

הטרדה מינית ממפקד – כיצד מתמודדים?

כפי שהבנתם, הטרדה מינית ממפקד גורמת להשלכות נפשיות משמעותיות שילוו את המטופל לאורח שארית חייו. הטרדה מינית ממפקד המתרחשת במסגרת הצבא הינה שכיחה בימינו במיוחד וישנם לא מעט מפקדים המנצלים את כוחם לרעה. בכדי להתמודד באופן המיטבי עם ההשלכות הפיזיולוגיות והנפשיות של הטרדה מינית ממפקד יש ליצור קשר עם עורכת דן להטרדות מיניות מנוסה ומקצועית.

רותם אלוני דוידוב הינה עורכת דין להטרדות מיניות המתמחה בייעוץ משפטי במקרי הטרדה מינית במסגרת העבודה, הטרדה מינית במסגרת טיפול פסיכולוגי או רפואי ובמקרי הטרדה מינית ממפקד. עו"ד אלוני תלווה אתכם לאורך כל התהליך עד לקבל הזכויות המגיעות לכם. זכרו, בכדי לטפל במקרה של הטרדה מינית ממפקד בחרו לשתף, אל תישארו לבד עם המקרה, כך תצמצמו את הנזקים הנפשיים שנוצרו בעקבותיו.

הבלוג שלנו