תקיפה מינית כיצד מתגברים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הטרדות מיניות מהוות נושא שכיח שהפך לחלק משיחת היום. כמעט כל בן אדם בוגר עבר הטרדה מינית כלשהי ובעיקר נשים. מדי שנה מוגשות למעלה מ- 5,000 תלונות על הטרדה מינית וייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית הופך להיות למבוקש באופן משמעותי.

 

הטרדות מיניות – הסוגים השונים

כאשר מדברים על הטרדות מיניות אין הגדרה אחת המסבירה באופן המדוייק מהן הטרדות מיניות. קיימים סוגים עיקריים של הטרדות מיניות שעליכם להכיר –

  • הטרדה מילולית – סוג זה של הטרדה מינית בא לידי ביטוי בדיבור שאינו מכבד כלפי אדם אחר הגורם לו להרגיש מוטרד. הדיבור יתמקד בדרך כלל בהערות כלפי מינו או מיניותו של האדם ובאמירות בוטות שאינן מכבדות וגורמות לאותו אדם להרגיש לא בנוח ומוטרד מהסיטואציה.
  • הטרדה פיזית – הטרדה פינית הינה הטרדה מינית הבאה לידי ביטוי במגע שאינו ראוי ומכבד תוך ניסיון למגע חודרני ופולשני. הטקדה מינית פיזית מתרחשת פעמים רבות בעבודה במסגרת של הטרדה מינית יחסי מרות.

בין אם מדובר בהטרדה מינית פיזית ובין אם מדובר בהטרדה מינית מילולית קיים פעמים רבות גבול דק בין יצירת קשר אפלטוני לבין הטרדה מינית שכן, חיבוק או אמירה מסויימת יכולים להיתפס פעמים רבות אצל אדם מסויים כהטרדה ואצל אדם אחר כניסיון קרבה חברי. מתי נצטרך להיעזר בייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית וכיצד ניתן לזהות האם עברנו את הגבול בין הטרדה מינית לניסיון לייצר קרבה וחברות? ריכזנו עבורכם במאמר את כל המידע החשוב שעליכם לדעת.

ייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית – מתי יש צורך בתהליך?

הטרדה מינית מהווה עבירה פלילית בעלת עוולה אזרחית. לכן, האחראי על התביעה במקרה של הטרדה מינית היא המדינה המייצגת את הציבור ואת הקורבן שנפגע מהעבירה. ייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית יכול להתרחש גם באופן פרטי באמצעות עורכת דין לנפגעות תקיפה מינית המבצעת משפט אזרחי. ייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית באמצעות משפט אזרחי נעשה מתוך כוונה לקבל פיצויים בעקבות המקרה.

ייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית – כיצד מתחילים את התהליך?

באשר להגדרה המשפטית של הטרדה מינית, החוק מתייחס לשתי דרישות מרכזיות –

  • להתייחסויות חוזרות – כלומר, הפעם הראשונה אינה נחשבת לעבירה.
  • דרישת התנגדות מסויימת מהמוטרד – ביצוע מעשים שבהם הוא אינו מעונייין או איומים והכרחה לבצע מעשים מסויימים ללא יכולת להתנגד למה שהמטריד מבקש.

 

ייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית הנעשה באמצעות עורכת דין להטרדות מיניות הינו תהליך משפטי יסודי ומעמיק שיסייע לכם להתמודד עם הבעיה באופן המטיטבי.

רותם אלוני דוידוב הינה עורכת דין המתמחה בייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית. עו"ד אלוני דוידוב תלווה אתכם לאורך שלבי ההתמודדות עם הפגיעה עד לקבלת הזכויות שמגיעות לכם. אז למה אתן מחכות? ייצוג נשים נפגעות תקיפה מינית נעשה רק אצל המובילה בתחום. צרי עימי קשר עוד היום כדי שאוכל לסייע לך להתמודד באופן המיטבי.

הבלוג שלנו